- Το Portfolio είναι ένας φάκελος εργασιών που αποστέλλει ηλεκτρονικά ο υποψήφιος σπουδαστής στα πανεπιστήμια που τον ενδιαφέρουν στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ προκειμένου να γίνει δεκτός εκεί για προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές. Αυτός είναι ο τρόπος εισαγωγής όσον αφορά γενικά στα Εικαστικά και την Αρχιτεκτονική και όχι κάποιου είδους εξετάσεις.
- Το εργαστήριο art.edu βοηθά τον υποψήφιο να δημιουργήσει έργα ζωγραφικά, σχεδίου, κολλάζ, video, φωτογραφίας, χαρακτικά κλπ, αλλά και έργα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, αρχιτεκτονικού σκίτσου, γραμμικού σχεδίου κ.λπ., ανάλογα με την κατεύθυνση που τον ενδιαφέρει: Fine Arts ή Architecture ή Design ή Art Therapy. Επίσης, στο φάκελο συμπεριλαμβάνουμε έργα-projects που προκύπτουν μέσα από έρευνα και υλικό που συλλέγουμε (φωτογραφίες, κείμενα, σημειώσεις), σχετικά με θέματα που ενδιαφέρουν τον υποψήφιο και εκφράζουν την προσωπικότητα και τις αντιλήψεις του.
- Η δημιουργία portfolio μπορεί να ξεκινήσει ενώ ο υποψήφιος φοιτά ακόμα στο Λύκειο ή οποιαδήποτε στιγμή αφότου έχει αποφοιτήσει από αυτό και χρειάζεται τουλάχιστον ένα έτος για να ολοκληρωθεί.
Κάποια ιδιωτικά σχολεία προσφέρουν προγράμματα προετοιμασίας portfolio τα λεγόμενα International Baccalaureate (IB). Δηλαδή το ΙΒ είναι ένα είδος portfolio, οχι το μόνο. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε με λεπτομέρειες πως δημιουργείται ένας φάκελος εργασιών portfolio είτε ο υποψήφιος συμμετέχει μέσω του σχολείου του σε πρόγραμμα International Baccalaureate (IB), είτε φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο χωρίς International Baccalaureate (IB), είτε σε δημόσιο Λύκειο, είτε έχει ήδη αποφοιτήσει.
Το International Baccalaureate (IB) Foundation and Portfolio Preparation Program στο εργαστήρι art.edu είναι ένα πρόγραμμα προετοιμασίας για υποψήφιους μαθητές/ σπουδαστές που αιτούνται σε προγράμματα προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών σπουδών σε τομείς Εικαστικών, Καλών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής ή Σχεδιαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών (Design) στην Ευρώπη και στην Αμερική. Στο art.edu oι ενδιαφερόμενοι θα εξοικειωθούν με τις αρχές του Σχεδίου, της Ζωγραφικής, με τις βασικές αρχές της οπτικής αντίληψης (τόνοι, βάθος, προοπτική κλπ), με τεχνικές και υλικά (πηλός, κολλάζ, βίντεο, φωτογραφία, photoshop, χαρακτική σε λινόλεουμ, μολύβι, μελάνι, κάρβουνο, πενάκια, παστέλ, ακρυλικά, ακουαρέλα, λάδι), αλλά και με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, το αρχιτεκτονικό σκίτσο, το γραμμικό σχέδιο, την προοπτική και αξονομετρική απεικόνιση, καθώς και με την κατασκευή μακετών και τρισδιάστατων κατασκευών. Στο εργαστήριο art.edu εστιάζουμε στην πρακτική επίτευξη του στόχου με τη δημιουργία ποιοτικού portfolio που θα συγκεντρώνει μια ευρεία γκάμα εργασιών, αλλά και τη σύνταξη ενός ελκυστικού βιογραφικού και statement of purpose.
Γιατί το χρειάζομαι;
Το portfolio γίνεται ένα ζωντανό μέσο προβολής, που εκτός από τις εργασίες που περιέχει, αναδεικνύει και το όλο σκεπτικό και τη προσέγγιση του δημιουργού στο παρασκήνιο του δημιουργήματος, παρουσιάζοντας την προσωπικότητά του. Κατά τη διαδικασία επιλογής μελλοντικών φοιτητών σε σχολές Τέχνης και Αρχιτεκτονικής, οι μέθοδοι παρουσίασης, η δημιουργικότητα, αλλά και η κριτική σκέψη και εικαστική άποψη του δημιουργού αξιολογούνται. Επομένως το portfolio πρέπει να περιέχει μια επιλογή θεμάτων που να αναδεικνύει τη θεώρηση του υποψηφίου για τον κόσμο.
Το πρόγραμμα στο εργαστήριο εστιάζει:
Το πρόγραμμα στο εργαστήριο εστιάζει:
- Στην παραγωγή εργασιών που έχουν ισχυρή κεντρική ιδέα
- Στον πειραματισμό με διαφορετικά μέσα, τεχνικές, μεθόδους και υλικά
- Στην επιλογή των πιο ποιοτικών και πρωτοποριακών από αυτές τις εργασίες
- Στη δημιουργία ενός αυθεντικού portfolio, που θα επιδεικνύει τις αξίες και τις ικανότητεςτων υποψηφίων
Πώς θα τα καταφέρω;
Η αφοσίωση, η ισχυρή θέληση και η προσήλωση στο στόχο είναι τα μόνα που χρειάζονται! Ο σωστός προγραμματισμός, η συνέπεια, η επιμονή και η αφιέρωση χρόνου και προσπάθειας είναι οι αξίες που οδηγούν τους υποψήφιους στην εισαγωγή τους στα καλύτερα πανεπιστήμια της επιλογής τους. Ακολουθώντας ένα πρόγραμμα ΙΒ στο σχολείο και εκτελώντας τις εργασίες στο σπίτι, ο υποψήφιος θα χρειάζεται συμπληρωματικά 3-9 ώρες εργασίας τη βδομάδα στο εργαστήριο, ώστε να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.
Κάθε πανεπιστήμιο έχει ειδικές προδιαγραφές και απαιτήσεις και είναι σημαντικό να επικεντρωθεί ο καθένας εκεί που ενδιαφέρεται να σπουδάσει, ώστε η αίτησή του και το portfolio να ανταποκρίνονται στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του επιθυμητού προγράμματος. Οι έμπειροι καθηγητές του εργαστηρίου είναι κοντά στους υποψήφιους μαθητές/ σπουδαστές για να τους βοηθήσουν να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές.
Κάθε πανεπιστήμιο έχει ειδικές προδιαγραφές και απαιτήσεις και είναι σημαντικό να επικεντρωθεί ο καθένας εκεί που ενδιαφέρεται να σπουδάσει, ώστε η αίτησή του και το portfolio να ανταποκρίνονται στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του επιθυμητού προγράμματος. Οι έμπειροι καθηγητές του εργαστηρίου είναι κοντά στους υποψήφιους μαθητές/ σπουδαστές για να τους βοηθήσουν να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές.
Πότε να ξεκινήσω;
Όσο πιο σύντομα, τόσο το καλύτερο! Η διαδικασία από το να σχηματίσει κανείς μια κριτική άποψη και θέση για τον κόσμο μέχρι να φτάσει στο σημείο να επεξεργαστεί μια κεντρική ιδέα που να εκφράζει τη θέση του απαιτεί προσπάθεια. Η πρόοδος έρχεται μετά από «ώρες πτήσης», επομένως οι υποψήφιοι θα πρέπει να ξεκινήσουν προετοιμασία τουλάχιστον έναν χρόνο πριν την υποβολή της αίτησής τους και του portfolio (που- ανάλογα το πανεπιστήμιο- είναι περίπου στη μέση της τελευταίας σχολικής χρονιάς), δηλαδή, το αργότερο ενάμιση χρόνο πριν την αποφοίτηση. Συνιστούμε ο υποψήφιος να ξεκινά την προετοιμασία νωρίτερα, ώστε με άνεση χρόνου και χωρίς άγχος να φτάνει σε μια ώριμη αίτηση στα πανεπιστήμια και τα προγράμματα που τον ενδιαφέρουν.
Τι είπαν οι μαθητές μας για την εμπειρία τους στο εργαστήρι σχεδιάζοντας το portfolio τους.
Το εργαστήριο art edu, με την ελεύθερη προσέγγισή του, με βοήθησε να ανακαλύψω πολλά πράγματα, από εικαστικές τεχνικές μέχρι θεωρητικές βάσεις, με συνέχεια και φυσικότητα. Η θεωρία και η πράξη αναμειγνύονταν με την καθοδήγηση των δασκάλων, δημιουργώντας μια πιο ολιστική γνώση της τέχνης με κριτική ματιά. Η συνύπαρξη διαφορετικών επιπέδων ταυτόχρονα ήταν δημιουργική, ενώ η γενικότερη ατμόσφαιρα και το επίπεδο του εργαστηρίου μου προσέφερε πολύ ομαλη μεταβαση στις μεταπτυχιακες σπουδες μου στις Καλες Τεχνες. (Meaning every word) Ειρήνη Ρούμπη University of Hertfordshire MA Fine Art course I discovered the workshop years ago by chance, I hadn’t any previous artistic and portfolio experience, and my teacher helped me through the experience of achieving a portfolio in English in no time. She gave me the chance to try all kinds of methods, charcoal, photography, clay, painting… and so on. She trusted me and enabled me to discover and explore many artistic means freely. It has been my best art learning experience, because of her balance between explaining how to use everything by giving me interest in discovering art with meaning and letting me reinterpret it with my own personality. Of course, her supporting character helped me to go through it, and apart from feeling now confident with trying any type of art, I consider her as my friend. After studying one year in Kent University, I am now studying Architecture at the faculty of La Cambre-Horta in Brussels. With gratitude, Yasmine Malkawi Παρακολούθησα το εργαστήριo art.edu για να ετοιμάσω το portfolio μου για την εισαγωγή σε μεταπτυχιακό Art Therapy του Λονδίνου. Tο εργαστήριo με βοήθησε όχι μόνο να εξελίξω τις ικανότητες μου στα βασικά του σχεδίου και της ζωγραφικής αλλά επίσης να εξερευνήσω νέες προοπτικές, όπως το video art και την εννοιολογική τέχνη. Με βοήθησε να αναπτύξω μια κριτική ματιά και κατανόηση στην ιστορία της τέχνης και μέσα από αυτή να κατανοήσω περισσότερο και την εξέλιξη και πορεία της δίκης μου καλλιτεχνικής διαδικασίας. Μέσα από την ματιά της, τις συζητήσεις μας και τις πολύτιμες συμβουλές της μπόρεσα να καταλάβω περισσότερο τη θέση που έχει η τέχνη στη ζωή μου και πως μπορώ να βοηθήσω άλλους ανθρώπους να αναπτύξουν την δίκη τους δημιουργικότητα. Το εργαστήριο είναι ένας χώρος γεμάτος ζωή και έμπνευση και η δασκάλα μου ξέρει πως να συντροφεύσει τους μαθητές της σ' αυτό που ο καθένας αναζητά. Σε ευχαριστώ πολύ δασκάλα μου! MA Art Therapy, University of Hertfordshire Nikoletta Kouharska |
Είμαι μαθήτρια του εργαστηρίου art.edu από εννέα ετών, δηλαδή, εδώ και επτά χρόνια. Πρόκειται για έναν χώρο που με συστήνει στο χώρο της τέχνης και τις διάφορες πτυχές του και διευρύνει συνεχώς τους ορίζοντές μου. Η διδασκαλία είναι προσωπική, το περιβάλλον ζεστό και ο χώρος γεμάτος ερεθίσματα. Μετά από την εμπειρία μου εδώ, αποφάσισα να ασχοληθώ με την Αρχιτεκτονική. Έχω ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία μου για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ταυτοχρόνως για Portfolio με στόχο τα Πανεπιστήμια Αρχιτεκτονικής στο Λονδίνο, το Παρίσι και την Ολλανδία, έτσι ώστε να έχω σε δυο χρόνια περισσότερες εναλλακτικές επιλογών. Lydia Zervi My experience with art.edu workshop has been nothing than delightful. Coming here is by far my favorite hours of the week. This place has not only helped me grow my artistic skills, but also me as an individual. Vasilis Labriniadis Making his Fine Arts Portfolio Aiming at New York Art Universities Χρήστος Παπαπαναγιώτου έγινε δεκτός στο University of Dundee, Fine Arts, England, μετά από δύο χρόνια μαθημάτων στο art.edu. Στο εργαστήριο art.edu παρακολούθησα αρχικά μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, δίνοντας έμφαση στις τεχνικές και τα υλικά. Αργότερα ξεκίνησα και Γραμμικό σχέδιο και στη συνέχεια, με τη βοήθεια των καθηγητών μου, ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε πάνω σε εννοιολογικά projects για το International Baccalaureate και για το Portfolio που θα στέλναμε στα πανεπιστήμια που με ενδιέφεραν. Έγινα δεκτός στο Oxford Brookes University στην Αγγλία κι ευχαριστώ θερμά τους καθηγητές του εργαστηρίου για την καθοδήγηση και την ενθάρρυνση. Αναστάσης Σταματίου International Baccalaureate Portfolio στο art.edu Art and Architecture |